Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji

18.210.22.132 - ec2-18-210-22-132.compute-1.amazonaws.com - On-Line: 15
Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji
Inwestycje drogowe - Klimeckiego (Trasa Centralna I)
Informacja i lokalizacja inwestycji

Trasa Centralna (Rondo Grzegórzeckie - ul. Nowohucka) wraz z mostem
(21.10.2000-08.12.2001)

      Poprzez realizację planowanej inwestycji zostanie usprawnione połączenie Podgórza ze Śródmieściem. Zadanie pozwoli na wyprowadzenie części ruchu z ulic Starowiślnej i Na Zjeździe oraz Mostu Powstańców Śląskich.

Zadanie I - obejmuje przygotowanie i budowę mostu Kotlarskiego z estakadami od ul. Kotlarskiej i Zabłocia, budowę dojazdów, przebudowę stacji kolejowej "Wisła", likwidację kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu, budowę dojazdów od strony ul. Kotlarskiej 217 m i od strony ul. Zabłocie 131 m. Łączna długość I etapu wraz z mostem - 641 m

Zadanie II - obejmie wykonanie trasy od Ronda Kotlarskiego do ul. Nowohuckiej o łącznej długości 1.850 m (dwie jezdnie o szerokości 7,0 i 10,0 m w rejonie skrzyżowań), przebudowę Ronda Kotlarskiego, realizację dwupoziomowych węzłów: Podgórskiego oraz Zabłocie, przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Dekerta z 4 wlotami oraz skrzyżowanie z ul. Nowohucką; dodatków w czasie realizacji inwestycji planuje się wykonanie wiaduktu kolejowego nad układem drogowym w rejonie ul. Zabłocie, ul. Dekerta, oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, likwidacja kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu, budowę ekranów akustycznych, budowę nowego odcinka ulicy Dekerta - ok. 50 m

Zakres zadania w 2001 r.:
  • nadzór inwestorski nad realizacją zadania.
  • Inwestycja realizowana "pod klucz". Ze względu na inny charakter prowadzenia zadania nie występuje korelacja pomiędzy układem finansowym a uzyskiwanymi efektami rzeczowymi. Wykonawca odpowiedzialny jest za budowę:
  • mostu nad rzeką Wisłą - dł. ok. 170 mb (obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji stalowej)
  • wiaduktu nad projektowanym przebiegiem ul. Podgórskiej - dl. ok. 40 mb (obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji stalowej z zespoloną płytą pomostu)
  • wiaduktu nad projektowanym przełożeniem ul. Zabłocie dł. ok. 50 mb (obiekt dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej z zespoloną płytą pomostu)
  • niezbędnych dojazdów "na wprost" - dł. ok. 450mb




  • 2019-10-18T18:19:25Z   2019-10-18CEST20:19:25+0200    Hubert Waguła - Ireneusz Hyra - Wszelkie prawa zastrzeżone © EKK 1997-2019™  Facebook