Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji

54.81.69.220 - ec2-54-81-69-220.compute-1.amazonaws.com - On-Line: 6
Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji
2013-06-14

WROCŁAW. Znów kierowca autobusu nie wiedział, do czego służy kontrapas

We Wrocławiu mieszkam od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolona z infrastruktury rowerowej. Szczególnie podoba mi się kontrapas, który jest wymalowany oraz oznaczony na jednokierunkowym fragmencie ul. Robotniczej. Niestety, trzeba przyznać, że wielu rowerzystów oraz kierowców nie wie, w jaki sposób powinno się po nim poruszać.

Wielu uważa, że jest to zwykła ścieżka rowerowa i można nią jeździć w obie strony. Mimo wyraźnego oznakowania oraz ostatnio odmalowanych strzałek na jezdni dochodzi tam czasem do sytuacji konfliktowych z moim udziałem, ponieważ stosuję się do przepisów ruchu drogowego i kontrapasem jeżdżę jedynie pod prąd. Kierowcy trąbią na mnie, ponieważ wydaje im się, że powinnam jechać po drugiej stronie, że zawsze powinnam korzystać z kontrapasa niezależnie od kierunku jazdy.

Ostatecznie jestem w stanie to zrozumieć, jeśli chodzi o kierowców samochodów osobowych, którzy być może pierwszy raz tamtędy jadą lub pochodzą z innych miast. Natomiast kompletnie nie mogę zaakceptować sytuacji, w której kierowca autobusu miejskiego trąbi na mnie i spycha do prawej krawędzi jezdni, zajeżdżając mi drogę, jak wielokrotnie się już zdarzyło. Dzisiaj także, około godz. 12.30. Nie chcę powiedzieć, że wszyscy kierowcy autobusów tak robią, ale zauważyłam, że najczęściej przydarza się to prowadzącym autobusy linii 406. Jest to niebezpieczne, niekulturalne i świadczy o tym, że kierowców autobusów powinno się przeszkolić z zakresu Kodeksu ruchu drogowego dotyczącego kontrapasów, o co uprzejmie proszę MPK jako ich pracodawcę. Pozwoli to ograniczyć występowanie takich sytuacji w przyszłości.

Marta Małyszko


2019-07-19T09:56:53Z   2019-07-19CEST11:56:53+0200    Hubert Waguła - Ireneusz Hyra - Wszelkie prawa zastrzeżone © EKK 1997-2019™  Facebook