Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji

3.83.192.109 - ec2-3-83-192-109.compute-1.amazonaws.com - On-Line: 13
Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji
2013-03-12

KRAKÓW. Dekada walki o kontrapas

ŚRÓDMIEŚCIE. Krakowscy rowerzyści od 2002 roku bezskutecznie walczą o wprowadzenie kontrapasa na ulicy Łobzowskiej. Władze miasta mają wiele wątpliwości do tego rozwiązania.

- Kontrapas na ulicy Łobzow-skiej byłby najszybszym rowerowym połączeniem Starego Miasta i Krowodrzy - twierdzi Krzysztof Ryba ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.

S tanowiłby także alternatywę dla cyklistów, którzy niezbyt chętnie jeżdżą ruchliwą Karmelicką. Powodem jest ruch tramwajowy i kostka brukowa.

- Niestety, władze miasta od ponad dziesięciu lat wynajdują preteksty, by nie zrealizować tego zadania. Nasze apele zignorowało już trzech kolejnych wiceprezydentów Krakowa od spraw transportu. Cała sprawa to skandal - twierdzi Jarosław Prasoł z krakowskiej Federacji Zielonych.

Kilka lat temu tłumaczono, że kontrapas zagrozi bezpieczeństwu ruchu oraz ograniczy znacząco miejsca parkingowe.

Teraz problemem jest przewężenie ulicy Łobzowskiej w rejonie skrzyżowania z ulicą Siemiradzkiego. - Kilka lat temu przebudowywano Łobzowską po tragicznym wypadku. Jednak ówczesny remont nie uwzględnił interesów wszystkich uczestników ruchu. Teraz miasto będzie musiało ponieść kolejne koszty, których można było uniknąć - twierdzi Krzysztof Ryba.

Jego zdaniem dwudziestometrowe przewężenie nie jest przeszkodą dla wyznaczenia kontrapasa na kilometrowej ulicy.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu odpiera zarzuty, twierdząc, że chce wyjść naprzeciw rowerzystom. Jednak z konkretami jest problem.

- Jeszcze nie znany terminu realizacji kontrapasa - przekazał Piotr Hamarnik z ZIKiT.

Marcin Warszawski
2019-08-24T18:23:37Z   2019-08-24CEST20:23:37+0200    Hubert Waguła - Ireneusz Hyra - Wszelkie prawa zastrzeżone © EKK 1997-2019™  Facebook