Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji

34.229.24.100 - ec2-34-229-24-100.compute-1.amazonaws.com - On-Line: 4
Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji
2013-05-13

KRAKÓW. Rowerowe postulaty połączyły wszystkie dzielnice

Ponad osiem godzin burzliwej dyskusji - Dzielnicowe Forum Rowerowe, które w miniony weekend odbyło się w Krakowie, zgromadziło tłumy mieszkańców.

Efektem spotkania jest lista ponad stu propozycji rozwiązań, które znacząco ułatwiłyby poruszanie się po mieście cyklistom.

- Większość zgłaszanych postulatów jest prostych do realizacji i nie wymaga dużych nakładów finansowych ze strony miasta - ocenił Jakub Stępak ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.

W trakcie forum mieszkańcy pracowali w pięciu grupach, a każda była odpowiedzialna za jeden rejon miasta - Śródmieście, Krowodrzę, Nową Hutę, Podgórze Wschód i Podgórze Zachód.

- Po Nowej Hucie jeździ się całkiem nieźle. Prawdziwym problemem jest jednak podróż rowerem do centrum miasta - zwracał uwagę Marcin Krawczyk, mieszkaniec Mogiły. Rowerzyści podkreślali, że tę sytuację ma szansę zmienić długo wyczekiwana przebudowa Mogilskiej.

Problemem jest również ogromny deficyt stojaków rowerowych. - Miejsc, gdzie można bezpiecznie zostawiać rower, jest jak na lekarstwo. Brakuje ich nawet w tak newralgicznych lokalizacjach, jak plac Centralny - zwracał uwagę Marcin Krawczyk.

Dla mieszkańców Śródmieścia czarnym punktem na rowerowej mapie jest ulica Grzegórzecka na odcinku Hali Targowej, gdzie każdego dnia dochodzi do konfliktów na linii kierowcy- rowerzyści.

- Postulujemy ponadto, by na wszystkich ulicach jednokierunkowych Starego Miasta i Kazimierza dopuszczony został ruch rowerów w dwie strony - relacjonował Paweł Słoń, mieszkaniec Śródmieścia.

Na liście koniecznych inwestycji jest budowa śluz rowerowych przy skrzyżowaniach ulic Piłsudskiego i Krupniczej z Alejami Trzech Wieszczów.

- Usprawnienie w ten sposób dojazdu tysiącom studentów do miasteczka AGH powinno być absolutnym priorytetem - argumentował Paweł Słoń.

Rowerzyści z Krowodrzy na liście postulatów umieścili m.in. wytyczenie przynajmniej 18 kontrapasów na terenie dzielnicy, budowę trasy rowerowej na ulicy Armii Krajowej oraz dopuszczenie jazdy jednośladem po chodniku na moście Dębnickiem.

W zgodnej ocenie mieszkańców, ekspertów, jak i urzędników najtrudniejsza sytuacja jest w południowych dzielnicach. - Podgórze, Kurdwanów czy Bieżanów to osiedla wyjątkowo nieprzyjazne dla cyklistów. Infrastruktura rowerowa praktycznie tam nie istnieje - potwierdził Jakub Stępak ze Stowarzyszenia KMR.

W najbliższych dniach lista postulatów wypracowanych w ramach Dzielnicowego Forum Rowerowego będzie konsultowana w poszczególnych dzielnicach. Później zostanie przekazana władzom miasta.

- Wszystkie postulaty rowerowe są warte rozważenia, chociaż niektóre na pewno napotkają na problemy formalne, jak własność gruntu czy parametry techniczne - ocenił Krzysztof Gałat z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Marcin Warszawski
2019-07-22T08:35:06Z   2019-07-22CEST10:35:06+0200    Hubert Waguła - Ireneusz Hyra - Wszelkie prawa zastrzeżone © EKK 1997-2019™  Facebook