Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji

3.227.254.12 - ec2-3-227-254-12.compute-1.amazonaws.com - On-Line: 10
Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji
Krakowskie Tramwaje
Wagon typu NGT6
Bombardier FLEXITY Classic
(6xGel3ER NfT)

Opis, Dane techniczne, Schemat

    Trzyczłonowy wagon typu NGT6 z częścią niskopodłogową wynoszącą około 65% został zaprojektowany do eksploatacji w sieci tramwajowej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komuniakcyjnego S.A. w Krakowie. Koncepcja pojazdu jest w pełni zgodna z polskimi przepisami dotyczącymi budowy i eksploatacji tramwajów. Prezentowany wagon zaprojektowany został jako pojazd jednokierunkowy, konstrukcyjnie jest także przygotowany do wykonania jako pojazd dwukierunkowy. Wagon NGT6 jest przystosowany do łączenia w pociąg. Pudło wagonu zbudowane jest ze spawanej, odpornej na korozję lekkiej konstrukcji stalowej. Szyby boczne barwione wykonane są ze szkła hartowanego. Szyby z przodu i tyłu wagonu są położone konturem zewnętrznym na pudle wagonu i wykonane są ze szkła klejowego. Wszystkie szyby spełniają wymagane normy bezpieczeństwa. Dach jest wykonany w elastycznej, klejonej konstrukcji wielowarstwowej. Dobrą izolację cieplną i akustyczną gwarantuje podłoga zaopatrzona w wykładzinę kauczukową, przyklejoną na dolnej części wagonu. Wysokość wejścia wynosi 290 mm od główki szyny, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym i wjazd wózków inwalidzkich. Cztery elektrycznie napędzane dwuskrzydłowe przesuwane na zewnątrz drzwi gwarantują szybką wymianę pasażerów. Wyścielane siedzenia kubełkowe oferują odpowiedni komfort. Kabina motorniczego łącznie z fotelem wykonana została wegług najnowszych doświadczeń ergonomicznych. W kontenerze aparatury dachowej umieszczone zostały wiązki sieci pokładowej, jak również sterowanie silników i pojazdu. Dachowe urządzenia wentylacyjne, które zainstalowane są w przedniej jak i tylnej części wagonu wraz z urządzeniami grzewczymi akumulacyjnymi pod siedzeniami i urządzeniem grzewczym stanowiska motorniczego gwarantują komfort w zakresie klimatyzacji w całym pojeździe. Dwa wózki napędowe pod członami końcowymi są wyposażone w indywidualny, poprzeczny napęd osi oraz asynchroniczne silniki prądu trójfazowego. W strefie niskopodłogowej można było zrezygnować ze stopni i pochylni ponieważ wózek toczny w części środkowej otrzymał koła luźne, zamocowane na wykorbionej osi. Wszystkie koła mają jednakową średnicę wynoszącą 590 mm. Do mechanicznego wyposażenia hamulcowego należą: hamulce akumulatorowe (hydrauliczne) sprężynowe w wózkach napędowych oraz analogowe pasywne hamulce akumulatorowe sprężynowe z regulacją siły hamowania w zależności od obciążenia, jak również z elektronicznym zabezpieczeniem przed poślizgiem w wózkach tocznych. Każdy mechanizm jezdny posiada dwa hamulce szynowe elektromagnetyczne.

Wymiary:
długość pojazdu z urządzeniem zderzakowym 26 000 mm
szerokość pojazdu 2 400 mm
wysokość pojazdu z nadbudową dachową 3 455 mm
wysokość podłogi nad główką szyny:  
    nad wózkami napędowymi 560 mm
    w strefie niskopodłogowej 360 mm
    wysokość wejścia 290 mm
szerokość przejścia:  
    ustawienie siedzeń 2 + 1 960 mm
    ustawienie siedzeń 2 + 2 590 mm
Oferta miejsc:
miejsca siedzące dla pasażerów 78
siedzenia składane 4
miejsca stojące dla pasażerów 100
razem 182
Ciężar pojazdu:
maksymalny ciężar pustego pojazdu 30 000 kg
maksymalny ciężar użytkowy 16 150 kg
ciężar całkowity 46 650 kg
miejsca siedzące 75 kg/miejsce
miejsca stojące 5000 N/m2
Wózki:
odległość między osiami 1 800 mm
średnica koła:  
    nowego 590 mm
    zużytego 510 mm
rozstaw toru 1 435 mm
najmniejszy przejezdny promień łuku toru 18 000 mm
Makymalna prędkość:
  80 km/h
Napęd:
4 x 125 kW, chłodzenie powietrzem, asynchroniczne silniki prądu trójfazowego z własnym chłodzeniem
Sterowanie:
selektywne na każdy silnik, tzn. 4 przetwornice impulsów bezpośrednich (IGBT-DPU),
4 elektryczne hamulce akumulatorowe (hydrauliczne) sprężynowe oraz 4 oporniki hamowania
Technika kierowania:
technika kierowania II generacji z systemem BISS/IBIS na pociąg i wagon
hamulec szynowy elektromagnetyczny 6 x 60 kN
Ogrzewanie/klimatyzacja:
3 dachowe urządzenia nawiewowe
8 urządzeń grzewczych pod siedzeniami















Schemat Wagonu
2019-09-19T16:59:45Z   2019-09-19CEST18:59:45+0200    Hubert Waguła - Ireneusz Hyra - Wszelkie prawa zastrzeżone © EKK 1997-2019™  Facebook